Blog Arşivi

GEZİ YAZILARIM

Hoşgeldiniz





Translate

Banyan Ağacı Olabilmek...





Çok donanımlı olduğu halde; halka mal olmuş birinin eşi olarak onun gölgesinde yaşamayı kabullenmek ama sevgi ve saygı çerçevesinde bunu dert etmeyip, katlanabilmek...
Dua ederken bile yaşadığı hayatın pozitif taraflarını görüp: ‘‘ Tanrı herkese benim gibi bir hayat sürmesini nasip etsin’’ diyebilmek, kaç kişiye nasip olur ki?
***
Bu hafta;
Bitkilerle,ağaçlarla haşır neşir olan, üretken, çalışkan biri olduğunu bildiğim ama detaylarını
birkaç saatte öğrenip, bir kez daha hayran olduğum;
Her başarılı erkeğin ardında bir kadın vardır sözünü adeta perçinleyen gizli bir kahramandan öğrendiğim ‘‘Banyan Ağacı’’ ndan bahsetmek istiyorum...
Neredeyse yarım asrı devirdiğim bir yaşta;
Bitkilerle, ağaçlarla çok ilgili olduğum halde;
Banyan ağacı diye bir ağaç olduğunu hiç duymamıştım...
Küçük Prens kitabındaki bilboa ağacını çok küçük yaşlarda öğrenmiştim.
Daha sonraki yıllarda ağaç ve çiçek sevgim yüzünden;
Her dem yeşil ağaçların ne olduğu,
Her mevsim hangi çiçeklerin açtığını,
Eriğin kirazın süs için olanlarını,
Çam ağacı sandığım her ağacın çam olmadığını,
Manolyanın, Pitosporum tobiranın, yaseminin, filbahrinin ne kadar güzel koktuğunu,
Ya da yaseminin sarısının, mavisinin, manolyanın ağlayanının olduğunu öğrenmiştim.
Topraktan çıkmak için beş yıl bakım isteyen sonra da beş hafta da inanılmaz uzayan Çin Bambusunu;
Çok çabuk uzayan pavlonya ağacını duymuştum;
Ama banyan ağacını hiç duymamıştım!
Bilmemek değil, öğrenmemek ayıpmış...
***
Banyan Ağacı Hindistan’da yetişiyormuş...
 Tek bir ağaçtan oluşan bir orman...
Hayal etmesi gerçekten çok zor, ancak fotoğrafını görünce kafanızda canlandırabiliyorsunuz.
 Bir ağaç düşünün; bir dalı yere kök salarak yayılıyor, çoğalıyor binlerce gövdesi oluşuyor;
Yedi bin kişinin sığınabileceği büyüklükte bir ormana dönüşüyor... 
Banyan Ağacı; ruhani liderleri Buddha “Ben banyan ağacıyım” dediği için Hintlilerce kutsal kabul ediliyor ve her bir dalının yere doğru uzamasıyla toprakta kök salarak yeni gövdeler oluşturduğu için ölümsüzlüğü simgeliyormuş...
***
Bunları öğrendiğimde ben de Banyan ağacını takım ruhu bilinciyle hareket eden liderlere benzettim.
Tüm bilgi ve tecrübelerini takım arkadaşları ile paylaşarak, takipçiler değil kendi gibi liderler yaratmaya çalışan,
Hatta yetiştirdiği kişilerin kendinden daha başarılı olması için uğraşan liderlere...
Dallarını toprağa salıp binlerce yeni ağaç yaratan Banyan ağacı gibi...  
Teşekkürler Kamuran Hanım.

* 7 Ocak 2010 Bizim Kocaeli Gazetesi haftalık köşe yazısı