Blog Arşivi

GEZİ YAZILARIM

Hoşgeldiniz





Translate

Masal gibi…

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan AKP grup toplantısında her hafta olduğu gibi bu hafta da  ‘‘Hamdolsun kriz bizi etkilemedi. İhracatımız, bütün olumsuzluklara rağmen arttı’’Dedi...
Aynı gün gazetelerin ekonomi sayfalarında ‘En sert ihracat düşüşü Ocak’ta oldu’ diye yazıyordu…
***

 Başbakanın teğet geçtiğini söylediği bu ekonomik krizi hissetmeyen var mı acaba?
İşçi, emekli, memur, esnaf, işveren, çiftçi, doktor, ev sahibi, kiracı, ev kadını; herkes geçim sıkıntısı yaşıyor. Geleceğe kaygıyla bakıyor...
Kredi kartı borcunu ödeyemeyenleri, evine veya iş yerine haciz gelenleri, geri dönen çekleri senetleri çok sık duyar olduk…
Toplum olarak kemerleri son deliğine kadar sıktık. Krizin teğet geçmesini bekliyoruz ama
Sayın Başbakan;
Yaşadığım kentte, birçok iş yeri kapandı. Aylardır camlarında kiralık levhaları asılı…
İnsanlar evlerinin yakıt ve kira masraflarını karşılayamadıkları için ya ailelerinin yanına ya da daha küçük evlere taşınıyorlar…
Çalışan anneler çocuklarını kreşlerden alıp başka kentteki anne babalarının yanına yolluyorlar, hafta da ya da ayda bir görmeyi göze alarak…
Aileler çocuklarını özel okullardan, dershanelerden alıyorlar… Gerçi zaten bunlar azınlıkta, çoğunluk ne özel okul biliyor, ne dershane...  Ne yazık ki onların çocuklarını yurt dışında okutacak yakın arkadaşları da yok...
İş yerleri önce ücretli izin, sonra ücretsiz izin derken işçi çıkartıyor. Herkes korkuyla bekliyor ‘‘Sıra bana ne zaman gelecek’ diye tedirgin, sinirli… Hırsını çoluğundan çocuğundan çıkartıyor.
İnsanlar borçlardan bunalıp intihar ediyor…
İnsanlar konforlu ve ucuz diye evlerine doğalgaz çektirdiler ama şimdi kömür sobası yakıyorlar. Kentin üzerine pis bir duman çöktü…
***
Belki ara da sıra da televizyon kanallarında ya da gazetelerde görüyorsunuzdur.
Ülkemiz de ayakkabısız, çantasız, paltosuz okula giden çocuklar,
Daha ucuza bayat ekmek alabilmek için sabahın köründe kuyruğa girenler,
Pazardan sonra kalan atık sebze ve meyveleri toplayanlar,
Üç kuruş emekli maaşını almak için girdiği kuyrukta ölenler var…
***
Grup toplantınızda eğitim reformu, sağlık reformu, yargı reformu, yerel yönetimler reformu, tarım reformu yaptığınızdan ve bütün bu reformların, torunlarımızın farklı bir Türkiye görmesi için olduğundan bahsettiniz.
Bizim ve çocuklarımızın suçu ne? Bizde yapılan reformların farkını görmek istiyoruz...
Eğitim reformu yaptık diyorsunuz. Sınav sisteminde her yıl yapılan değişikliklerle eğitim sistemini yap-boza çevirdiniz. Çocuklar şaşkın, aileler perişan.(3 gün önce yine değişiklik yaptınız)
Sağlık reformu yaptık diyorsunuz. Parası olan parası kadar sağlık hizmetlerinden yararlanabiliyor. Hatta ağız ve diş hastalıklarını hastalık olarak bile kabul etmiyorsunuz. Bu mudur reform?
Köylüler, çiftçiler hallerinden hiç mi hiç memnun değil! Kazançlarını Kanyon’daki Harvey Nichols mağazasında harcayıp, har vurup harman savurmadıklarına göre tarım reformunuz da çok başarılı değil…
 Yargı ve yerel yönetim reformlarınıza değinmek bile istemiyorum. Son günlerde yoğun bir şekilde yaşıyoruz.
‘‘Türkiye Cumhuriyeti’nin 58. 59. 60. hükümetleri olarak neyi nasıl hangi çerçeve içerisinde yaptığımızı, yapmakta olduğumuzu gayet iyi biliyoruz.’’ Diyorsunuz.
Enflasyon da tek haneye inmiş, ne güzel… Davos fatihi de oldunuz… Doğal gaza yaptığınız zammın bir kısmını geri de aldınız… Eşeği de sağlam kazığa bağladım merak etmeyin’’ diyorsunuz… Siz anlattıkça bana masal gibi geliyor.

* 5 Şubat 2009 Bizim Kocaeli Gazetesi haftalık köşe yazısı
********************************************************************************************************************* 
 YORUMLAR

efkan özdoğan 2009-02-12
izmit
sayın müzeyyen topçuyu hendek lisesi orta okulundan tanırım.o zamanda çok başarılı dürüst bir kişiliği vardı.chp izmit ilçe adayı müzeyyen hanım olmalıydı.chp için çok büyük bir avantaj olabilirdi,ne yazıkki sirmen feti tokeri istemesi chp nin büyük bir hatası oldu.izmit ilçede tokerin hiç şansı yok.müzeyyen hanımın aday gösterilse sirmenin şansı çok fazla olacaktı.chp şimdiden izmit ilçeyi kaybetti.

G.MİNTAŞ 2009-02-05
EĞİTİMCİ
Ne güzel anlatmışsınız MÜZEYYEN HANIM bayıldım.Sizin aracılığınızla CHP bu kentin mabzı oluyor.Davos ta olanlara ben sevinemedim,lider olma,barış ödülü alma görüşlerini şaşkınlıkla dinledim.Ben değil biz duygusu ile hareket etmeyen,inceldiği yerden kopar felsefesi güden,duyguları ile hareket eden bir lider olmaz.Tabiki dik durmalı,tepkisini vermeliydi ama bunu daha asil yapmalıydı.Sözleri beyinlere kazınmalı ama arap aleminin değil tüm dünyaya barış mesajları vermeliydi.Düşüncelerime tercuman oldunuz,benim gibi düşünenler varmış diye rahatladım.Sizi gerek meslek hayatınızdaki çalışmalarınızla,gerekse CHP deki duruşunuzla çok taktir ediyorum.Türk siyasetinin sizin gibi çağdaş,başarılı kadınlara çok ihtiyacı var.Sizi Yürekten kutluyorum.

B.Sertaç HOTON 2009-02-05
TÜRKİYE NUFUSUNUN %80'İ YABANCI
DEĞERLİ YAZARIMIZ ÇOK İYİ NOKTALARA DOKUNMUŞ.YALNIZ BEN ŞUNU HATIRLATAYIM TÜRKİYE NUFUSUNUN %80'İ YABANCI %20'Sİ TÜRKİYE CUMHURİYETİ VATANDAŞI ÖNCELİKLE TURGUT ÖZAL ZAMANINDA "BULGARİSTAN"'DAN GÖÇ ALDIK.AKABİNDE BİRİNCİ VE İKİNCİ KÖRFEZ SAVAŞLARINDA ÇOK YOĞUN GÖÇ ALDIK.DİĞERİ HER DİNİ BAYRAMDA İKİYÜZBİN KİŞİ BAYRAMLAŞMAYA GELİYOR ELLİBİN KİŞİ DÖNMÜYOR.BUNLAR YANDAŞ VE AKRABA MUHTARLAR KANALIYLA TÜRKİYE CUMHURİYETİ NUFUS CÜZDANI ALARAK VE PASAPORT ALARAK KİMİ AVRUPAYA KAÇIYOR(ÖZELLİKLE PKK'LI) KİMİ YURT İÇİNDE KALIYOR.BUNLARIN TAKİBİ OLMADIĞI VE BİLİNÇLİ GÖZ YUMULDUĞU DÜŞÜNCESİNDEYİM İŞTE BU SES CIKARMAYAN %80'LİK KİTLE SEÇİMDE KİMİN KAZANACAĞINI BELİRLEDİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.GERİ KALAN %20 ZATEN DÜŞÜNÜLMÜYOR.BİZLERDE BU BÖLÜMDEYİZ.SAYGILARIMLA