Blog Arşivi

GEZİ YAZILARIM

Hoşgeldiniz





Translate

Uğur Mumcu Parkı…

Birkaç ay öncesine kadar her sabah işe giderken, kentin içine Uğur Mumcu Parkı’nın yanından girerdim. Geçmiş zaman kullanıyorum çünkü aylardır Büyükşehir Belediyesinin yol ve üst geçit yapım çalışmaları nedeniyle trafik güzergâhı her an değişebiliyor. Ne zaman, hangi yolun kapatılacağını bilemiyorsunuz. Ya kısmet diye çıkıyorsunuz yola…
***
 Yine bir sabah işe giderken (sanırım ağustostu), Uğur Mumcu Parkı’ndaki ağaçların sökülmeye başladığını gördüm. İçim cız etti, önce bir anlam veremedim… Büyükşehir Belediyesinin üst geçit projeleri olduğunu biliyordum ama üst geçit yapmak için bir parkın katledileceği fikri hiç aklıma gelmemişti…  Önce bir iki ağaç kökleri ile sökülüp başka yere dikilecek diye düşündüm. ‘‘Bir fidanın bir ağaç olması için ne kadar emek ve zaman harcanması gerektiğini yeşili, ağacı, çiçeği seven belediyeciler de biliyorlardır. Ağaçları söküp atacak değiller herhalde!’’ dedim ama her sabah bir tane, bir tane daha derken parkın bütün ağaçları söküldü. Etrafı çitlerle çevrelendi, içini göremez olduk!
***
Acaba bu üst geçit yüz metre ileride vilayetin önünde mevcut olan üst geçidin yerine yapılamaz mıydı? Hem o zaman o kadar ağaç ve yeşillikte katledilmemiş olurdu. Yoksa asıl amaç parkın ismini mi katletmekti? Bunu düşünmek bile istemiyorum… Uğur Mumcu Parkı 24 Ocak anma gününe kadar mutlaka tekrar inşa edilir diye düşünüyordum. Basında çıkan haberlere göre parkın içindeki Uğur Mumcu Anıtı’na ve havuza dokunulmayacak deniyordu… Ama ne yazık ki yanılmışım… Yine de inşaat tamamen bitene kadar içimde bir umutla bekleyeceğim…
***
Anlayamadığım bir şey var. Mimarlar Odası yapılan üst geçit projesinin Mimar Sinan’ın önemli bir anıtsal eseri olan Pertev Mehmet Paşa Külliyesi’nin (Yeni Cuma ) dokusuyla uyumlu olmadığını, yerinin yanlış olduğunu söylüyor, hatta konuyu yargıya taşıdı. Kocaeli Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu da bu konuda hemfikir. Sivil toplum kuruluşları da üst geçidin yerinin yanlış olduğunu söylüyor. Öyle ise neden ille de üst geçit Uğur Mumcu Parkı ve Tarihi Yeni Cuma Camii ve Pertev Mehmet Paşa Külliyesinin bulunduğu yere yapılıyor?   
***
Bu cumartesi, 24 Ocak…
Kaçakçılığa, çıkar çevrelerine, din istismarcılarına, yolsuzluklara karşı olduğu için katledilen gazeteci yazar Uğur Mumcu’nun aramızdan ayrılışının 16. yıldönümü… Her yıl olduğu gibi bu yılda aynı sevgi ve özlemle Uğur Mumcu ve demokrasi şehitlerimizi çeşitli etkinliklerle anacağız
Yıkılsa da, talan edilse de her yıl olduğu gibi yine saat 11.00’da Uğur Mumcu Parkı’ndayız.
Ey Uğur Mumcu!
Vuruldun, parkın yıkıldı, anıtın kaldırıldı ama biz seni hala,
UNUTMADIK! UNUTMAYACAĞIZ! UNUTTURMAYACAĞIZ…
Yüreklerimizde ve belleklerimizde her zaman yaşayacaksın…
Uğurlar olsun, uğurlar olsun,
Hüzünlü bulutlar yoldaşın olsun.
Bir keskin kalem, bir kırık gözlük
Yürekli yiğitlere hatıran olsun…

* 22 Ocak 2009 Bizim Kocaeli Gazetesi haftalık köşe yazısı