Blog Arşivi

GEZİ YAZILARIM

Hoşgeldiniz





Translate

Spor salonu olmayan spor lisesi!

Geçen hafta bu köşe de 24 Kasım Anadolu Lisesi’ni yazmıştım…

Kentimizin önemli okullarından biri olan 24 Kasım Anadolu Lisesi’nin çok amaçlı salonunun ve spor salonunun olmadığının ne kadar trajikomik bir durum olduğunu,
Çocuklarımızı hayata hazırlarken tek amacın üniversiteye girmek olmaması gerektiğini,
Kendini iyi ifade edebilen, pozitif, özgüvenli, kendi ayakları üzerinde durabilen, sportif, entelektüel gençlerin yetişebilmesi için okulun yanı sıra spor, sanat, kültür etkinlikleri ile ilgilenmeleri gerektiğine değinmiştim…
Yeni seçilen Büyükşehir Belediyesi’nden de bütçelerini hazırlarken 24 Kasım Anadolu Lisesi gibi spor salonu ya da etkinlik salonu olmayan okullara destek olmalarını istemiştim...
***
Geçen hafta yazdığım bu yazıdan sonra birçok teşekkür telefonu ve elektronik posta iletisi aldım…
Bu ileti ve telefonlardan 24 Kasım Anadolu Lisesi’nin okul aile birliğinin, okula spor salonu yapılabilmesi için çok çabaladığını, bu amaçla kapısını çalmadıkları yetkili bırakmadıklarını öğrendim…
Bakalım 24 Kasım Anadolu Lisesi Okul Aile Birliği bu koşuşturmalarının, bu çabalarının sonuçlarını alabilecek mi?
Önümüzde ki süreçte hep birlikte göreceğiz...
***
Gelen telefon ve elektronik posta iletilerinin içinde en ilginci ise; ‘‘Hayrettin Gürsoy Spor Lisesi’’ ile ilgili olandı…
Hasbelkader kentimiz de bu yıl eğitime başlayan bir spor lisesi olduğunu duymuştum ama okulla ilgili bilgi sahibi değildim…
Hayrettin Gürsoy Spor Lisesi 2008–2009 eğitim ve öğretim yılına, 48 öğrenci ile Namık Kemal Lisesinin üçüncü katında, iki sınıf olarak başlamış...
Kent olarak şanslıyız çünkü ülkemiz de sadece 22 il de spor lisesi mevcutmuş… Spor liselerine öğrencilerin yetenek sınavı ile girdiğini söylememe gerek yok sanırım.
Zaten bu öğrencilerin büyük çoğunluğu spor kulüplerinin yetiştirdiği, Türkiye çapında tanınan ve dereceleri olan başarılı, çocuklar…
Ama ne yazık ki bu öğrencilerin kendilerine ait bir okulları ve spor salonları yok…
Şu anda Namık Kemal Lisesi’nin spor salonunu kullanıyorlar. Hiç yoktan iyidir belki ama bir spor lisesinin spor salonunun olmaması ilginç hatta komik değil mi? Alt yapısı hazırlanmadan bir okulun açılması doğru mu?
Gözlemle ya da teorik derslerle spor öğrenilebilir mi?
Ülkemizin spor alanında Avrupa ve Dünya çapında neden çok az sayıda başarılı sporcu yetiştirdiğine fazla şaşırmamak lazım…
***
Hayrettin Gürsoy Spor Lisesi öğrencileri, spor salonu kullanım önceliği Namık Kemal Lisesi’nde olduğu için, sağlıklı bir şekilde ders yapamadıkları için mutsuzlar...
Kendilerine ait bir spor salonu yapmaları için hayırseverlerden yardım bekliyorlar…
Ne yazık ki ülkemizin eğitim ve öğretimle ilgili sorunları için hep hayırseverleri bekliyoruz. Çünkü milli gelirden eğitime ayrılan % 3’lük pay zorunlu ihtiyaçları bile karşılamaya yetmiyor…
Bu da ayrı bir yazı konusu ya neyse…
***
Aslında kentimizi, ülkemizi yurt dışında temsil edecek sporcuları yetiştiren Hayrettin Gürsoy Spor lisesi’nin sadece bina ve spor salonuna değil, bütün spor etkinliklerini gerçekleştirebilecekleri büyük bir spor kompleksine ihtiyaçları olduğunu düşünüyorum.
‘‘Çok şey istiyorsun, bunlar hayal’’ diye düşünebilirsiniz...
Hayal edilen her şey belki gerçekleşmeyebilir ama hayal edilmeyen hiçbir şey gerçekleşmeyecektir...
Hem Başbakan Erdoğan seçim boyunca ‘‘Büyük düşün Kocaeli, büyük düşün Türkiye ’’ dememiş miydi?
O halde büyük düşünün Hayrettin Gürsoy Spor Lisesi öğrencileri ve velileri…
Bursa’da ki Eğitim ve Spor Vadisi gibi bir kompleks sizlere ve kentimize yakışır.

* 30 Nisan 2009 Bizim Kocaeli Gazetesi haftalık köşe yazısı