Blog Arşivi

GEZİ YAZILARIM

Hoşgeldiniz





Translate

Neden?

Her yıl olduğu gibi bu yılda, bayram tatilinde,  birçok ailenin evinde bayram sevinci yerine yas yaşandı, ne yazık ki.
4 günlük tatil süresince;  onlarca kişi boğuldu, onlarca kişi trafik kazasında öldü ya da yaralandı.
Ateşli silahlarla yaralanma ve ölü sayısı geçmiş yıllara göre sanki biraz daha azaldı diye düşünürken,
 Bir doktor arkadaşımın bayramın ilk günü sosyal medyada paylaştığı ve benimde hem fikir olduğum mesajını, sizlerle paylaşmak istiyorum:
Bahçecik' e düşman saldırısı falan mı var benim atladığım?
Zira namazdan çıkan beylik tabancasına davranmış, sıkıyor. 
Allah ne verirse hatta arada makineli olduğundan şüphelendiğim atışlar bile var.
Kimisi de nameli sıkıyor; ta ta ta taaa ta…
 Aferin, alkış!
Hepiniz erkeksiniz,  hem de erkeğin dibisiniz…
Komşunun köpeği, kulübesine kaçtı.
Ben ve benim gibi anneler de "Evladım kapıya çıkma!”
“Aman kafanı uzatma!”
“Evladım içer gir" diye, stresle çocuklarımızın peşine düştük.
Eylem amacına ulaştı. Anlayacağınız, dört dörtlük bayram kutlaması...
Umarım bu kutlama bayram dehşetine dönmez!” diyordu.
Ve bu mesaja yapılan yorumlardan en çok ilgimi çekenlerden biri:
-Haklısın abla. Namazdan çıktım arabaya bindim, bomba patladı sandım.
Üstümde bir ışıltı... Yuh artık, hoca vaaz veriyor, millet bildiğini okuyor.
Bir diğer yorum ise;
-Ben silah sıkanlarda,  "iktidar" sorunu olduğunu düşünüyorum.
Fallik dönem takıntılı, alt beyinler…
***
Dünyanın bilgi ötesi çağı yaşadığı bir dönemde mütemadiyen;
“Eğitimsiz bir toplum” olduğumuz ile ilgili örnekler vermek;
Beni üzüyor, aşağı çekiyor ve çok kızıyorum.
Çünkü aynı kişiler, başka ülkeler de aynı tavrı göstermiyor, gösteremiyor hatta tabiri caizse, dayılanamıyor…
Dünyanın herhangi bir kentinde bayram namazından çıkıp,  
Doktor arkadaşımın tabiriyle  “ta ta ta taaa ta” diye nameli silah sıkmıyor, sıkamıyor?
Değişen ne peki?
Aynı adam, aynı zihniyet, aynı silah, aynı kutlama…
Fakat fallik dönem takıntılı, alt beyinler farklı davranıyor.
Neden?
Aynı zihniyet,  yurt dışında; bayram sabahı, silahını çıkarıp, neden ateşlemiyor?
Trafikte kafasına göre sürat yapamıyor?
Gördüğü her su birikintisine, serinlemek için giremiyor?
Sizce neden?