Blog Arşivi

GEZİ YAZILARIM

Hoşgeldiniz





Translate

Müslüman Olimpiyatları!

Antik olimpiyat oyunlarının ilk nerede ve ne zaman yapıldığı ile ilgili birçok mit ve söylence var. Arjantin’de düzenlenen 2020, olimpiyat seçmelerini kaybettikten sonra, son bir haftadır bütün detaylarını öğrendik.
Benim kuşağımın, lise eğitimi üzerinden, 30 yıldan fazla zaman geçti. Bizler, 80’li yıllarda,  liseyi “klasik ve modern” diye okumuştuk.
O yıllar da, bizim lisede (Erenköy Kız Lisesi) modern eğitim, İzmit Lisesinde ise klasik eğitim vardı.
Neredeyse her yıl, sistem değiştiği için şimdi ki eğitimin detaylarını tam olarak bilmiyorum ama biz modern liseliler olarak;  dersleri 3 yıla bölünmüş şekilde değil de,  1 yılda okuduk.
“Lise eğitiminin şeklinden mi, tarih dersine olan ilgimin azlığından mıdır?” bilmem ama ne kadar dikkat etmeye çalışsam da, uğraşsam da tarih konusunda zayıf olduğumu düşünüyordum.
Ancak geçen yıl Haziran ayında, 2020 olimpiyatlarına ev sahipliği yapmak için hazırlanan ülkemizin spor bakanının,  “Antalya’daki Olimpos Dağı, Olimpiyatlar’a adını veren dağ. Olimpiyat meşalesini doğduğu topraklara, Anadolu’ya götürmek gerek” dediğin de “Yok artık! Bakanımızın,coğrafya ve tarih öğretmenleri kimdi acaba?”demiştim. 
***
Hasbelkader, spor bakanımızın bu açıklamayı yaptığı dönemde, yolum olimpiyat meşalesinin ilk yakıldığı köye yani Yunanistan’ın Mora Yarımadasında ki Olimpia  
köyüne düşmüştü ve Yunanlıların “ Türkler ne içiyorsa, aynında biz de içelim iyi kafa yapıyor” sözlerinden ve bu gaftan çok utanmıştım.
Şimdi aynı bakan, 2020 olimpiyatlarının Tokyo’ya verilmesi üzerine sosyal medya üzerinden kına polemiği yapıyor!
Nasıl bir eğitim aldıysa artık…

***
5 defa aday olduğumuz olimpiyatları neden kazanamadığımız konusunda, zihniyet  hemen bir  neden  buldu: Tabii ki Müslüman ülke olduğumuz için, kazanamadık!
Yoksa bütün tesislerimiz tam ve mükemmeldi(!)
Şehrin alt yapısını, trafiğini 100 yıl önce çözmüştük(!)
Ülkemizde hiç bir kargaşa yok. Yeşili korumak, ağaç kestirmek isteyemeyenlere toma ile su sıkılmadı. “Biber gazı, ne ola ki?” hiç duymadık(!)
 Barıştan yana bir ülkeyiz. Komşularımızla kardeş kardeş geçiniriz(!)
5 defa olimpiyat için aday olmuşuz ama doping kontrol merkezini 2 yıl önce kurmuşmuşuz. Ne var bunda, kurmuşuz ya işte!
Kadına ayrı, erkeğe ayrı plaj, yüzme havuzu hatta sosyal medyada dolaşıp özellikle rağbet gören pembe otobüsler önerilmişmiş…
Hepsi bahane işte, sırf müslümanız diye bizi elediler(!)
Bu arada meclis başkanvekilimiz güzel bir öneri getirmiş, “Türk ve Müslüman ülkeler olimpiyatları düzenleyelim” demiş. Bu önerisini çok beğendim(!)
Madem müslümanız diye 20 yıldır olimpiyatları bize vermiyorlar, ne yapalım biz de kendi olimpiyatlarımızı kendimiz yaparız,  değil mi ama?