Blog Arşivi

GEZİ YAZILARIM

Hoşgeldiniz





Translate

Söyleyecek bir şey bulamıyorum!




Geçenlerde, TV de zaping yaparken,

Zülfü Livaneli’nin “Mutluluk” adlı romanından uyarlanan aynı adlı filmine rastladım.

Yıllar önce, kitabın ilk basımını okumuş ve çok etkilenmiştim.

Sonrasında da filmini, birkaç defa izlemiştim.  

Açtığım TV kanalında, filmi en başından yakalayamamış olmamama rağmen,

sonuna kadar bir kez daha izledim.

Filmi, gösterime girdiği 2007 yılından bu yana, sizde benim gibi;

gerek sinemalarda, gerekse TV kanallarında, birkaç kez izlemişsinizdir mutlaka.

***

Film, Doğu Anadolu Bölgesi’nde geçiyor.

Van Gölü’nün, kıyı kasabalarından birinde yaşayan;

17 yaşındaki talihsiz bir kızın (Meryem), başından geçenler anlatıyor.

Meryem talihsiz çünkü annesi onu doğururken ölmüş…

Annesinin ikizi yani teyzesi, amcasıyla evli ve anne bildiği bu kadın, ondan nefret ediyor.

Annesinin ölümünden onu sorumlu tutuyor çünkü.

Annesi öldükten sonra, babasının evlendiği kadın yani üvey annesi de, ondan nefret ediyor…

Bu yetmezmiş gibi, amcası tarafından tecavüze uğruyor ve bu durum örtbas edilsin

diye intihar etmesi isteniyor.

Meryem intihar etmeyince de kuzeni tarafından, töre gereği öldürülmesi isteniyor.

Vs. vs.

***

Yanlış hatırlamıyorsam film;  Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde 5 ayrı ödül almıştı.

Filmin fragmanında ki en çarpıcı cümle:

“Meryem’in kararı verilmiş, bu halde yaşayamaz; yaşayabilemez”  

Ve filmde Meryem’in söylediği “Ben hiç günah yapmadım” sözü olsa gerek!

Filmin üzerinden 5 yıl geçmiş…

 

***

 

Teknolojiyi yakından takip edenler bilirler.

 

Son 4-5 yılda, gerek cep telefonu gerekse bilgisayarlarını birkaç kez değiştirmişlerdir.

 

(Doğu Anadolu ve Güney Doğu Anadolu’da buna dahil)

 

Okuma yazma bilmeyenler bile, 3G ve 4G hakkında bilgi sahibidirler.

 

Hatta sosyal medya; facebook, twitter, skype vs...

 

***

 

Mecliste verilen bir soru önergesi üzerine, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanının;

 

Son 4 yılda, aile içi şiddet sonucu öldürülen kadınların sayısının “666” olduğunu

 

söylemesi çok ürpertici ve ilginç geldi bana…

 

Toplumumuzda, eğitimsiz kişiler bile teknolojiye çok çabuk entegre olabilmişken,

 

Töre gibi, berdel gibi çağdışı düşüncelere neden hala uyum gösteremiyorlar?

 

Çok ilginç!

 

***

 

Kadınlara verilen değerin, saygının eğitimle ilgili olduğunu düşünüyordum ancak çok yakında okuduğum;   

 

Astsubay cinnet geçirdi: eşini öldürüp intihar etti”


“Mersin’de 2008 yılında kaybolan hemşirenin, Coğrafya öğretmeni eşi tarafından öldürüldüğü anlaşıldı”  vb. gibi haberlerden sonra söyleyecek bir şey bulamıyorum!