Blog Arşivi

GEZİ YAZILARIM

Hoşgeldiniz





Translate

Ne idüğü belirsiz…



Geçenlerde, basında gözüme çarptı da, pek bir mutlu oldum.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi kentteki tüm kavşak ve tünelleri sabunlu sularla yıkamaya başlamış.
Ne mutlu!
Darısı şehir merkezine de olsun inşallah…
Her gün işten eve, evden işe giderken;
Yol güzergâhımdaki tozdan, topraktan,
Yağmur yağdığın da, çamurdan bıktım usandım zira... 
***
Bu haberi çok sevdim.
Her gün Belsa Plaza yakınında ki işyerime gidip gelirken,
Ya da alışveriş yapmak için şehrin içinde dolaştığımda,
Eski taşların sökülüp, yerine döşenmeye çalışılan ve bir türlü bitmeyen,
Sevimsiz taşların sağından solundan atlayıp, zıplarken;
Kafamda, foşur foşur sabunlu sularla yıkayıp,
Özgürlük ve demokrasi için yürüyüş yapan insanlara sıkılan tazyikli suları,
bu tozlu topraklı, çirkin taşlara sıkıyorum çünkü!
***
“Avrupa kenti ödüllü” şehrin göbeğinde yaşayan kadının;
Bir türlü bitmeyen yol ve kaldırım çalışmaları nedeniyle,
elinden toz bezi düşmediği halde,
Dışarıdan gelen misafirin “Amma da rahat kadınmış, bir aydır toz almamış”
diye düşünmesine neden olacak tozlu mobilyalardan -hele ki siyah mobilyaysa-
bıktığını, usandığını biliyorum.
Sadece mobilyalar mı?
Saçımız, başımız,
Giysimiz, ayakkabımız,
Gözümüz, kulağımız, burnumuz,
Hatta beynimiz;
Toz, toprak içinde!
***
On küsur yıl önce Amerika’ya ilk defa giden bir arkadaşımın,
aldığı beyaz renkteki spor ayakkabısının, orada kaldığı bir ay boyunca tozlanmadığını ancak kentimize gelir gelmez, toz ne kelime; çamur içinde kaldığını söylemesi beni üzmüştü.
Kentimizi küçümsediğini düşünmüş hatta incinmiştim.

Çocukluğumun uzunca bir bölümünü yurtdışında geçirdiğim, sorasın da sık sık gittiğim halde fark etmemişim.

Meğer haklıymış...

Değil beyaz, siyah ayakkabılar bile renk değiştirebiliyormuş.

Üstelik on yıl sonra, dünyanın bilgi ötesi çağı yaşadığı bir dönemde bile!

***

Kent yollarında temizlik çalışması başlatan Büyükşehir Belediyesinin,

Kavşak ve tünelleri tozdan, kirden arındırıp,

Tabelaları ve bariyerleri yıkayıp temizlemesi takdire şayan hakikaten!

Ancak avuç içi büyüklüğündeki kent merkezinde ki,

Bir türlü bitmeyen yol ve kaldırım çalışmalarını, ne zaman bitirip temizleme operasyonuna başlayacağını çok merak ediyorum.

Herkes gibi, tozdan, kirden, çamurdan bıktım artık çünkü!

30 yıldan fazla yaşadığım bu kentte, artık bende beyaz spor ayakkabı giydiğimde,

bir ay sonra bile taban renginin değişmediğini görmek istiyorum.

Denize nazır şelale ya da ne idüğü belirsiz telden yapılmış rüküş ışıklı belediye reklam panoları değil!