Blog Arşivi

GEZİ YAZILARIM

Hoşgeldiniz





Translate

Sil baştan...

                                                                                                                    
  
İlköğretim okulları 17 Eylül’de açılıyor ve aylardır tartışılan 4+4+4 dönemi başlıyor.

Ancak Milli Eğitim Bakanlığı “uyum programı” kapsamında birinci sınıfa gidecek minikler, bugün okullu oldu. Bir hafta da okula alışmak, uyum sağlamak ne kadar mümkün olacaksa artık!
Hele bu eğitim ve öğretim döneminde, 60-66 ay arası çocukların okula başlaması söz konusu olunca...

***
Aylardır, 4+4+4 tartışılıyor. Her yıl değiştiği için zaten yap/boz tahtasına dönen eğitim/öğretim sistemi hem öğrencilerin, hem öğretmenlerin, hem de velilerin karışık olan kafalarını deyim yerindeyse Arap saçına döndürdü.

Eğitimciler, doktorlar, psikologlar bu yaşta çocukların okula gitmesinin sakıncalarını ne kadar anlattıysa da; Türk Tabipler Birliği, bilimsel açıdan 72 ayını doldurmamış olan çocukların okula başlamasının doğru bulunmadığı söylese de; binlerce insan yürüse de, imza atsa da;
60-66 aylık çocuğu olan veliler, doktor raporu alabilmek için hastanelerde kuyruk oluştursa da; bakanlığın dediği gibi ilkokul müfredatı “sil baştan” yenilenip, yeni eğitim ve öğretim yılı başladı. Hepimize hayırlı, uğurlu olsun…

***
Milli Eğitim Bakanlığının internet sitesinde; yapılan kanun değişiklikleri sonucu getirilen yenilikler, “12 yıl Zorunlu Eğitim, sorular cevaplar” başlığı ile anlatılmış. (http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyurular2012/12Yil_Soru_Cevaplar.pdf)

Zihinlerde beliren soruları aydınlatacağı inancı ve umuduyla” demiş önsözde, Bakan Dinçer ama soruların yanıtlarını okuduğum halde benim zihnimdeki soruları aydınlattığını pek söyleyemeyeceğim.

100 sorunun tamamını burada paylaşmam söz konusu değil elbette ancak aydınlanmak yerine kafamı iyice karıştıran bir-iki konuyu paylaşmak istedim sizlerle…

***
-“Değişik kademelerde oluşturulacak seçimlik derslerle tüm vatandaşlarımızın ve öğrencilerimizin eğitimden beklentileri, sosyal ve kültürel talepleri karşılanmaya çalışılacaktır. Öğrenciler sporda, sanatta veya başka bir alanda yetenek sahibi ise veya bu

alanların birinde kendini geliştirmek istiyorsa 5. sınıftan itibaren kendisine bu
imkân tanınmış olacaktır” deniyor. Peki, bunun için alt yapı hazırlandı mı?
Mesela spor salonu bile olmayan spor liselerimizin salonları inşa edildi mi?
Sanatla ilgilenmek isteyen öğrenciler için; akustiği, ses düzeni, enstrümanları vs. olan odalar hazırlandı mı? Eğitim verecek öğretmenler atandı mı?
-“Yapılan değişiklik ile 5 yaşını doldurmuş, 6 yaşına girmiş çocuklarımızın ilköğretime başlamalarına fırsat verilmiştir. Bu konuda dünya genelindeki uygulamalarla paralellik sağlanmış, erken yaşta eğitime başlayan bireyin bir yıl erken hayata adım atması sağlanmıştır.”
Dünya genelindeki uygulamalarla paralellik sağlanması, kulağa çok hoş geliyor gerçekten lakin öğrenciler okulu bitirir bitirmez, iş hazır mı? Hazırsa neden üniversite bile bitirmiş gençler işsiz?

***
Milli Eğitim Bakanı Dinçer’in dediği “Bilgi çağı olarak nitelendirilen 21. Yüzyılda eğitim, değişimin ve dönüşümün en temel aktörü haline gelmiştir. ”Çok doğru…
“Bugün uluslararası toplumda, ilköğretim eğitiminin yetersiz kaldığı ve tüm nüfusun en azından lise düzeyinde eğitim alması gerektiği yaygın olarak kabul edilmiştir.” bu da çok doğru ama;
Altyapısı hazırlanmadan, “Sil baştan” yaptım oldu mantığı ile geleceğimizin teminatı çocuklarımızın geleceği ile oynamak; hiç ama hiç doğru değil diye düşünüyorum.