Blog Arşivi

GEZİ YAZILARIM

Hoşgeldiniz





Translate

Adım adım engelleri aşalım...

Ege Üniversitesi Dişhekimliği Fakültesi’nin hazırladığı bir kampanya dikkatimi çekiyor uzun zamandır. Kaç haftadır “bu hafta bu konuyu yazayım” dedim, başka konular gündeme geldi yazamadım ancak bu hafta kesin kararlıyım ve “kapak toplama kampanyası”nı sizlerle paylaşacağım.
***
Kapak toplama kampanyasını, E.Ü Dişhekimliği Fakültesi sosyal sorumluluk projesi olarak başlatmış ve ülkemizin her kentinde, her türlü plastik kapaklar toplanıyor. Yani “her türlü kapak” derken, kapakların rengi, şekli, boyutu önemli değil; ezik-kırık, büyük-küçük, mavi-kırmızı ya da siyah da olabilir…
Ben önce bu kampanyanın amacını, plastiğin doğa da geri dönüşümünün çok uzun süre aldığı için olduğunu düşündüm. Bildiğim kadarıyla plastiklerin doğada yok olması 450 yıl kadar sürüyor. Bu nedenle plastik ya da nam-ı diğer pet şişe de su, sıvı yağ, meşrubat vs. almamaya özen gösteririm. Plastiğin doğaya verdiği zararın yanı sıra, normal koşullarda saklanmadığında (sıcak veya soğuğa maruz kaldığında) kanserojen olduğunu da biliyorum. Dolayısı ile meslektaşlarımın çevre ve insan sağlığı için bir proje gerçekleştirdiklerini düşünüp, sevindim ve takdir ettim.
İşin detayına inince, bu kampanyanın aynı zamanda engelli vatandaşlarımıza tekerlekli sandalye alabilmek için düzenlendiğini fark ettim. Bu beni daha da mutlu etti, gurur duydum…
250 kg. ağırlığında yani yaklaşık 160.000 civarında plastik kapakla bir tekerlekli sandalye alınıyormuş. Aslına bakarsanız, deliye pösteki saydırmak gibi bir şey ama şu ana kadar 120 ton kapak toplanmış. Bir atasözümüzün dediği gibi “damlaya damlaya göl olmuş”
***
Ege Üniversitesi Dişhekimliği Fakültesi tarafından düzenlenen “Tane tane kapakları toplayalım, adım adım engelleri aşalım” kampanyası 31 Aralık 2011 tarihine kadar sürecek ve devamlılığı bizim desteklerimize bağlı...
Ben yine pet şişe almıyorum ama dışarıda bir yerde yemek yediğimde masadaki şişelerin kapaklarını alıyorum ya da pet şişeden su içen birini görünce kapağını istiyorum ve biriktiriyorum.
Sizde bu projeye destek vermek isterseniz eğer, Facebook sayfanız varsa, www.facebook.com/kapaktoplama sayfasını profilinizde paylaşarak, kampanyadan daha çok kişiyi haberdar edebilirsiniz. Bu da daha çok tekerlekli sandalye ve doğaya atılmayan plastik demektir.
Eğer topladığınız kapakları kendiniz ulaştırmak isterseniz, PTT ile anlaşma yapılmış olup 301017592 PTT müşteri numarasına 5 TL. karşılığında 30 kg’a kadar kapak gönderebilirsiniz.
Ayrıca çevrenizde tekerlekli sandalyeye ihtiyacı olan tanıdıklarınız varsa, sağlık raporlarını 0232 388 03 25’e faks çekmeniz gerekiyor.
Projeye emeği geçen herkesi tekrar kutluyorum.